Garantie & Reparatie
Vraag 1 - Mijn artikel is beschadigd, wat moet ik doen?
Het kan voorkomen dat een van de producten, ondanks onze zorg voor de producten, schade oploopt door bijvoorbeeld de levering. Is een product beschadigd? Dan willen we je vragen om een foto te sturen van de beschadiging en het witte labeltje met PO nummer aan de binnenkant van de kleding naar [email protected]. Wij raden aan om bij ontvangst van jouw bestelling de juistheid en staat van de geleverde producten te controleren. Ook als je niet het juiste product ontvangen hebt, vragen we of je het kunt retourneren naar ons.
Wettelijke garantie
71WorkX streeft ernaar enkel artikelen te leveren van een uitstekende kwaliteit. Mocht het onverhoopt gebeuren dat je een beroep dient te doen op de wettelijke garantie of fabrieksgarantie, dan zullen we in overleg met jou tot een geschikte oplossing komen.
De wettelijke garantie houdt in dat het product deugdelijk moet zijn. Je moet het product een bepaalde tijd op een normale manier kunnen gebruiken. Wat je van een product kunt verwachten, hangt af van de volgende zaken: wat wij als verkoper aangeven, het merk, de prijs en of het product nieuw of tweedehands is. Een eventuele fabrieksgarantie doet niets af aan de wettelijke garantie.
Onder de volgende omstandigheden is een product uitgesloten van garantie:
- De slijtage kan als normaal worden beschouwd (zoals slijtage van de hakken, zolen en binnen in de hiel van de schoen);
- Er veranderingen in of aan het product zijn aangebracht (zoals reparaties);
- Een gebrek gevolg is van intensief gebruik;
- Een beschadiging is ontstaan door opzet, grove onachtzaamheid of nalatig onderhoud;
- Een defect is ontstaan door wassen of dragen;
- Een defect is ontstaan door externe invloeden zoals bijvoorbeeld wrijving, scherpe voorwerpen of chemicaliën;
- Een gebrek aan water- en/of winddichtheid van schoenen of kleding, wanneer deze eigenschap niet expliciet vermeld staat bij het product op onze website;
- Er sprake is van lichamelijke ongemakken zoals zweten of blaren, die zouden zijn veroorzaakt door het product.
- Onjuist gebruik dan in het dagelijks gebruik mag worden aangenomen ten gevolge waarvan beschadigingen zijn ontstaan.
- Slijtage wat verwacht mag worden gedurende normaal gebruik.
- Producten waarvan de beschadiging of het defect bekend was vóór aanschaf van het product.
Stappen aanmelding beschadiging/ garantie
- Stuur ons een foto van de beschadiging en het witte labeltje met PO nummer aan de binnenkant van het artikel naar [email protected]. Noteer je ordernummer en naam in de mail.
- Wacht op antwoord van onze klantenservice, we zullen in samenspraak met je tot een bevredigende oplossing komen (mits de beschadiging van desbetreffende product(en) uitgesloten is van de wettelijke garantie, lees het kopje “wettelijke garantie” hierboven goed door)
Vraag 2 - Wie kan garanderen dat je artikelen authentiek zijn?
Alle producten die bij 71workx worden verkocht, worden rechtstreeks geleverd via de originele merken. We werken nauw samen met de merken op ons platform, wat de authenticiteit van de verkochte artikelen garandeert.
Je hoeft ons niet op ons woord te geloven, want je kunt ons vinden op Trusted Shops en zien wat andere 71workx-klanten vinden van onze producten en winkelervaring. Als je niet tevreden bent met de kwaliteit van je geleverde artikelen, laat het ons dan weten door contact met ons op te nemen.
Vraag 3 - Wat is de garantie op het product dat ik heb gekocht?
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Indien je aanspraak wenst te maken op een wettelijke garantie ten aanzien van een door jou via ons platform aangekocht product, neem dan contact op met onze klantenservice.
Vraag 4 - Hoe verzorg ik mijn nieuwe items het beste?
Door voor je werkkleding te zorgen, verleng jij hiermee de levensduur van jouw kledingkast. Zo kan je er nog langer van genieten!
Ongeveer 25% van de ecologische voetafdruk van een kledingstuk vindt plaats tijdens het dragen en wassen. Met onze slimme top 10 tips en trics kun je jouw garderobe maximaliseren en vriendelijker zijn voor de planeet.
- Draag het meer, was het minder: Wij adviseren om kleding alleen te wassen wanneer dat echt nodig is. Wassen na eenmalig gebruik is vaak meer een gewoonte dan een hygiëne kwestie. Veel kledingstukken hoeven alleen maar gelucht te worden en vlekken kunnen vaak worden behandeld.
- Een lagere temperatuur werkt ook: Wasmachines en wasmiddelen zijn ontwikkeld om op een lagere temperatuur schoon te maken dan vroeger. Warmte kan textielvezels afbreken en verbruikt meer energie, dus kies een koelere stand en geniet langer van je kleding.
- Vul de wasmachine: Tenzij het een noodgeval is, is een enkel kledingstuk op een volledig programma van meerdere cycli een verspilling van zowel water als energie. Wacht totdat je genoeg wasgoed hebt om de machine te gebruiken. Vul jouw wasmachine echter niet te vol. Wanneer deze namelijk te vol is kan het water het vuil niet goed wegspoelen wat resulteert in minder schone kleding.
- Sla de droger over: Net zoals het beter is om je haar op natuurlijke wijze te laten drogen, geldt dit ook voor kleding. Het houdt jouw kledingstukken beter in model en het kan je zelfs tijd besparen bij het strijken wanneer je het op de juiste manier doet. Gebruik bijvoorbeeld hangers voor overhemden en op maat gemaakte items om ervoor te zorgen dat ze drogen zonder het krijgen van te veel kreuken.
- Pak vlekken meteen aan: Als je een vlek op jouw werkkleding krijgt, probeer deze dan onmiddellijk te behandelen. Vooral voor natuurlijke materialen zoals katoen, linnen en wol, die veel absorberen, waardoor het moeilijker is om de vlek te behandelen als deze te doorweekt is.
- Bevries je spijkerbroek: Door je denim een dag of twee in de vriezer te leggen, blijft jouw jeans beter in vorm en worden bacteriën en geurtjes gedood. Is er ruimte naast het ijs?
- Maak gebruik van de natuur: De zon heeft natuurlijke blekende eigenschappen als het om kleding gaat. Hang je witte kleren te drogen in de zon en profiteer van de natuurlijke bleekheid.
- Droog wollen kledingstukken plat: Door gebreide items op een plat oppervlak te drogen behouden ze hun vorm beter. Je kunt gebreide items het beste op een handdoek drogen om eventueel extra vocht op te nemen.
- Alleen strijken als het moet: Nog een excuus nodig om uit de strijk te komen? Hangdrogen in plaats van drogen in de droogtrommel slaat de energiekosten van verwarming en het gebruik van een strijkijzer over. Als je kleren al schoon en droog zijn, hang ze dan tijdens het douchen in je badkamer. De vochtige lucht werkt een beetje als een stomer, waardoor de kreuken worden verminderd.
- Vaardigheden opfrissen: Een ontbrekende knoop of een klein defect betekent niet dat je kleding moet weggooien. Het maakt gewoon deel uit van de natuurlijke levenscyclus van elk item en kan eenvoudig worden gerepareerd om de levensduur van je kleding te verlengen. Pinterest, YouTube of TikTok zijn je vrienden die nuttig doe-het-zelfadvies bieden. Als je hierin niet handig bent dan is er altijd wel een praktische geliefde of geweldige kleermaker in de buurt.
Aan alle goede dingen komt een einde, ook aan kleding. Maar met deze 10 makkelijke tips heb je veel langer plezier van je kleding.
Vraag 5 - Wanneer vervalt de garantie?
Slijtage is relevant voor de garantie op een product. Als het normaal is dat bepaalde aspecten van een product slijten, dan valt dit niet onder de garantie, tenzij de slijtage snel optreedt. In de onderstaande gevallen is er geen sprake van garantie:
- De slijtage kan als normaal worden beschouwd (zoals slijtage van de hakken, zolen en binnen in de hiel van de schoen;
- Er veranderingen in of aan het product zijn aangebracht (zoals reparaties);
- Een gebrek gevolg is van intensief gebruik;
- Een beschadiging is ontstaan door opzet, grove onachtzaamheid of nalatig onderhoud;
- Een defect is ontstaan door wassen of dragen;
- Een defect is ontstaan door externe invloeden zoals bijvoorbeeld wrijving, scherpe voorwerpen of chemicaliën;
- Een gebrek aan water- en/of winddichtheid van schoenen of kleding, wanneer deze eigenschap niet expliciet vermeld staat bij het product op onze website;
- Er sprake is van lichamelijke ongemakken zoals zweten of blaren, die zouden zijn veroorzaakt door het product.
- Onjuist gebruik dan in het dagelijks gebruik mag worden aangenomen ten gevolge waarvan beschadigingen zijn ontstaan.
- Slijtage wat verwacht mag worden gedurende normaal gebruik.
- Producten waarvan de beschadiging of het defect bekend was vóór aanschaf van het product.
Niet gevonden waar je naar opzoek was? Stuur ons een mailtje met je vraag naar [email protected]