Garantie

Je vindt hier antwoord op al je vragen over garantievoorwaarden en klachten. Je kan hier ook een nieuw garantieverzoek indienen via het garantieformulier.

Meest gestelde vragen

Ondanks onze zorg kan het gebeuren dat een product beschadigd of vervuild raakt, bijvoorbeeld tijdens de levering. Is dit bij jou het geval? Vul dan ons online garantieformulier in via deze link. We raden aan om je bestelling direct bij ontvangst te controleren op juistheid en eventuele schade. Meld artikelen die beschadigd aankomen binnen 14 dagen na levering. Heb je het verkeerde product ontvangen? Dan verzoeken we je vriendelijk om het te retourneren.

Belangrijk: Om de snelste oplossing te garanderen, gebruikt je ons online garantieformulier. Als je ons rechtstreeks mailt, kan dit vertragingen opleveren. We raden je ten zeerste aan het formulier te gebruiken voor snellere assistentie.

Om een snelle oplossing te garanderen, gebruikt je ons online garantie contactformulier. Dit is wat je moet verstrekken:

  1. Bestelnummer: Hiermee kunnen wij je aankoop vinden.
  2. Productnaam: Zodat we precies weten over welk item je het heeft.
  3. Beschrijving: Een kort overzicht van wat er misging. Laat ons ook weten of het artikel beschadigd is aangekomen of later defect is geraakt.
  4. Foto's: Duidelijke foto's waarop de schade of het defect te zien is. Bij schoenen: Onderzolen, Schoenen naast elkaar (complete foto), Probleem/defect, Maatlabel(s). Bij kleding: Volledige foto van kledingstuk, Probleem/defect, Witte labeltje met PO nummer aan de binnenkant van de kleding. Bij overige artikelen: Maak duidelijke foto's die het product goed weergeven.
  5. Je gegevens: Voor- en achternaam, e-mailadres en telefoonnummer.

Wat gebeurt er nu?
Zodra wij je claim hebben beoordeeld en goedgekeurd, nemen we gelijk contact met je op via het door jou opgegeven e-mailadres.

Belangrijk: Om de snelste oplossing te garanderen, gebruikt je ons online garantieformulier. Als je ons rechtstreeks mailt, kan dit vertragingen opleveren. We raden je ten zeerste aan het formulier te gebruiken voor snellere assistentie.

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Indien je aanspraak wenst te maken op een wettelijke garantie ten aanzien van een door jou via ons platform aangekocht product, neem dan contact op met onze klantenservice.

71WorkX levert producten van hoge kwaliteit. Mocht je aanspraak willen maken op de wettelijke of fabrieksgarantie, dan zoeken we samen naar een oplossing.

De wettelijke garantie houdt in dat het product deugdelijk moet zijn. Je moet het product een bepaalde tijd op een normale manier kunnen gebruiken. Wat je van een product kunt verwachten, hangt af van de volgende zaken: wat wij als verkoper aangeven, het merk, de prijs en of het product nieuw of tweedehands is. Een eventuele fabrieksgarantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

Onder de volgende omstandigheden is een product uitgesloten van garantie:

  • De slijtage kan als normaal worden beschouwd (zoals slijtage van de hakken, zolen en binnen in de hiel van de schoen);
  • Er veranderingen in of aan het product zijn aangebracht (zoals reparaties);
  • Een gebrek gevolg is van intensief gebruik;
  • Een beschadiging is ontstaan door opzet, grove onachtzaamheid of nalatig onderhoud;
  • Een defect is ontstaan door wassen of dragen;
  • Een defect is ontstaan door externe invloeden zoals bijvoorbeeld wrijving, scherpe voorwerpen of chemicaliën;
  • Een gebrek aan water- en/of winddichtheid van schoenen of kleding, wanneer deze eigenschap niet expliciet vermeld staat bij het product op onze website;
  • Er sprake is van lichamelijke ongemakken zoals zweten of blaren, die zouden zijn veroorzaakt door het product.
  • Onjuist gebruik dan in het dagelijks gebruik mag worden aangenomen ten gevolge waarvan beschadigingen zijn ontstaan.
  • Slijtage wat verwacht mag worden gedurende normaal gebruik.
  • Producten waarvan de beschadiging of het defect bekend was vóór aanschaf van het product.

Stappen aanmelding beschadiging/garantie
Vul ons online garantieformulier in en wacht op een reactie van onze klantenservice. Samen zoeken we naar een passende oplossing, mits de schade aan het product niet is uitgesloten van de wettelijke garantie.

Slijtage speelt een belangrijke rol bij de garantie van een product. Wanneer het normaal is dat bepaalde onderdelen van een product slijten, valt dit buiten de garantie, tenzij de slijtage zich snel voordoet. 

In de volgende situaties is er geen garantie van toepassing:

  • De slijtage kan als normaal worden beschouwd (zoals slijtage van de hakken, zolen en binnen in de hiel van de schoen);
  • Er veranderingen in of aan het product zijn aangebracht (zoals reparaties);
  • Een gebrek gevolg is van intensief gebruik;
  • Een beschadiging is ontstaan door opzet, grove onachtzaamheid of nalatig onderhoud;
  • Een defect is ontstaan door wassen of dragen;
  • Een defect is ontstaan door externe invloeden zoals bijvoorbeeld wrijving, scherpe voorwerpen of chemicaliën;
  • Een gebrek aan water- en/of winddichtheid van schoenen of kleding, wanneer deze eigenschap niet expliciet vermeld staat bij het product op onze website;
  • Er sprake is van lichamelijke ongemakken zoals zweten of blaren, die zouden zijn veroorzaakt door het product.
  • Onjuist gebruik dan in het dagelijks gebruik mag worden aangenomen ten gevolge waarvan beschadigingen zijn ontstaan.
  • Slijtage wat verwacht mag worden gedurende normaal gebruik.
  • Producten waarvan de beschadiging of het defect bekend was vóór aanschaf van het product.

Het spijt ons te horen dat je pakket beschadigd is aangekomen! We doen ons best om alles perfect te leveren, maar soms gaat er onderweg helaas iets mis. Zijn de artikelen zelf in goede staat? Dat is fijn om te horen! We zouden het op prijs stellen als je ons kunt laten weten hoe het met de verpakking is gegaan, zodat we onze service kunnen verbeteren.

Als de artikelen in de doos ook beschadigd zijn, hoef je je geen zorgen te maken! Meld het eenvoudig online via ons garantieformulier.

Alle producten bij 71workx worden rechtstreeks geleverd door de originele merken. We werken nauw samen met deze merken, wat de authenticiteit van onze artikelen waarborgt. Wil je zeker zijn? Kijk op Webwinkelkeur en lees wat andere klanten van onze producten en service vinden. Ben je niet tevreden over de kwaliteit van je bestelling, neem dan contact met ons op.