Retourneren & Ruilen
Vraag 1 - Hoe retourneer of ruil ik mijn artikel?
Klik hier voor het retourformulier
- Niet tevreden? Retourneren is eenvoudig!
- Retourneren binnen 14 dagen na ontvangst
- Binnen 2-8 werkdagen het nieuwe artikel in huis
- Geen verzendkosten voor het nieuwe artikel
Wil je het artikel crediteren of ruilen voor een andere maat of een andere kleur? Dan hoef je alleen deze twee stappen te doorlopen:
- Vul het retourformulier in en stuur het op de mail naar [email protected]. In je pakketje vind je een strookje waarop jij je ordernummer en naam kunt schrijven, voeg dit toe aan je retourzending. Hier vind je onze retourvoorwaarden.
Kan je dit strookje niet vinden? Geen probleem. Schrijf op een briefje je naam en ordernummer en voeg dit bij het artikel in de doos of zak. - Na akkoord over de mail vanuit onze klantenservice breng je de retourzending, die aan onze retourvoorwaarden voldoen, naar een pakketpunt. Via deze linkjes vind je de dichtstbijzijnde PostNL pakketpunt, DHL pakketpunt en DPD pakketpunt bij jou in de buurt. Je kan het pakketje opsturen naar onderstaand adres:
71WorkX
Rondweg 4
8091 XB WEZEP
Indien niet aan onze retourvoorwaarden wordt voldaan, zullen er kosten in rekening worden gebracht voor de koper.
Zodra wij jouw zending ontvangen en gecontroleerd hebben, ontvang je een mail. Gaat het om een credit? Dan ontvang je een mail van ons met daarin de creditfactuur. Gaat het om een ruil? Dan nemen we hierover contact met je op via de mail. Als je pakketje voldoet aan alle retourvoorwaarden (deze vind je hier), ontvang je het nieuwe artikel binnen 2 tot 8 werkdagen, na ontvangst van jou retour in ons filiaal, weer terug in huis. Hiervoor betaal je geen verzendkosten, deze krijg je van 71workx! Let op: De kosten van de retourzending zijn voor uw rekening.
Retourneren bij onze vestiging
Woon je in de buurt van 71workx.nl, dan kan je het artikel natuurlijk ook in overleg bij onze vestiging retourneren (we zijn geen fysieke winkel). Op deze manier betaal je geen portokosten voor de retourzending.
Wij zijn gevestigd in Wezep Rondweg 4. Je bent van maandag tot en met vrijdag tussen 08.45 en 16.15 uur van harte welkom. Wil je het artikel ruilen bij onze vestiging? Laat het ons eerst weten per mail of telefoon.
Vraag 2 - Wat zijn jullie retourvoorwaarden?
Bij 71workx hanteren we een retourtermijn van 14 dagen. Je mag de producten thuis voelen, passen en bekijken zoals in een fysieke winkel, maar retourneer en verpak ze vervolgens netjes zoals je ze hebt ontvangen. De onderstaande voorwaarden zijn van toepassing:
- Je hebt het artikel – na ontvangst – niet langer dan 14 dagen in bezit;
- De artikelen zijn niet gebruikt en onbeschadigd;
- De artikelen zijn schoon, zoals ze geleverd zijn. Geen haren (zoals bijvoorbeeld maar niet specifiek: honden-, kattenharen etc.), geen vlekken (zoals bijvoorbeeld maar niet specifiek: make-up vlekken, deodorant, vet, olie, smeer, stof etc.);
- De artikelen zijn voorzien van de origineel aangehechte kaartjes en verpakkingen;(geen stickers of aantekeningen)
- Je verpakt de artikelen in een omdoos of verzendzak. (Bij schoenen verpak je deze in de schoenendoos en vervolgens een omdoos/verzendzak zoals geleverd);
- De producten zijn niet gepersonaliseerd (d.m.v. bedrukking of borduring).Zoals je begrijpt kun je sommige artikelen om redenen van hygiëne niet terugsturen:
- Slijtage of scheuren door verkeerd gebruik of het niet volgen van door het merk vermelde wasinstructies.
- Hygiëne artikelen zoals ondergoed waarvan de verzegeling na de levering is verbroken kunnen niet geretourneerd worden.
- Retourzendingen dienen binnen 8 dagen na akkoord bij ons magazijn afgeleverd te worden. Zijn de retour gemelde artikelen niet binnen 8 dagen retour dan vervalt uw aanvraag.
Indien niet aan onze retourvoorwaarden wordt voldaan, zullen er kosten in rekening worden gebracht. Wanneer het retour artikel vervuild is teruggestuurd door de koper, worden er kosten in rekening gebracht om het artikel te reinigen. Valt het artikel niet meer te reinigen, wordt het niet retour genomen. Het artikel kan bij ons worden opgehaald (neem hiervoor eerst contact op met onze klantenservice) of we sturen het terug naar de klant (verzendkosten zijn voor de klant).
Wij adviseren de verzenddoos en de originele verpakking altijd zorgvuldig open te maken, zodat u deze eventueel weer kunt gebruiken om de bestelling terug te sturen.
Vraag 3 - Wat is jullie retourbeleid?
71workx geeft je de mogelijkheid om (een deel van) je bestelling te retourneren binnen 14 dagen nadat je de bestelling hebt ontvangen. Je vindt onder de vraag ‘Hoe retourneer of ruil ik mijn artikel’ meer informatie over het retourneren van je bestelling.
Terugstuurbeleid
71workx garandeert een volledige terugbetaling van geretourneerde artikelen, op voorwaarde dat ze zich in de originele staat bevinden waarin je ze hebt ontvangen. Dit betekent dat de geretourneerde artikelen ongedragen, ongebruikt en onbeschadigd moeten zijn met alle labels eraan. De artikelen mogen op geen enkele manier gewassen of gewijzigd zijn. Alle geretourneerde artikelen worden individueel gecontroleerd in ons magazijn. De artikelen die je wilt retourneren zijn jouw verantwoordelijkheid totdat we ze hebben ontvangen. Wij vragen je de artikelen zorgvuldig te verpakken om beschadiging tijdens het transport te voorkomen. We raden je ook aan om een verzendbewijs aan te vragen bij het pakketpunt om je retourzending te volgen. Als het product verder wordt gebruikt dan nodig is om de aard, kenmerken en werking van het product te beoordelen kunnen wij de waardevermindering aan je doorberekenen. Deze waardevermindering kan oplopen tot 100%.
Wij adviseren je de verzenddoos en de originele verpakking zorgvuldig open te maken, zodat je deze eventueel weer kunt gebruiken om de bestelling in terug te sturen.
Als je je artikel wilt ruilen voor een andere kleur of maat, stuur dan je ongewenste artikel terug en volg onze retourstappen onder de vraag 'Hoe retourneer of ruil ik mijn artikel?'. Tip: snelste optie voor omruilen en verzekerd van je product, plaats een nieuwe bestelling we storten het bedrag van de retour binnen 14 dagen na ontbinding terug.
Als je een artikel in beschadigde staat ontvangt, willen we je vragen om een foto te sturen van de beschadiging en het witte labeltje met PO nummer aan de binnenkant van de kleding naar [email protected].
Retourkosten
De retourkosten zijn afhankelijk van de verzendmaatschappij/ pakketpunt die je kiest waar jij je pakketje laat retourneren. Bekijk op de site of bij het pakketpunt wat de verzendkosten zijn van de desbetreffende verzendmaatschappij (voorbeelden van verzendmaatschappijen: PostNL, DHL, DPD).
Wettelijk herroepingsrecht
Ons retour- en annuleringsbeleid voldoet aan de eisen van de wet. Het herroepingsrecht geldt uitsluitend voor consumenten en niet voor bedrijven.
U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.
Gevolgen van intrekking
We streven ernaar om alle betalingen die door jou zijn gedaan tot de datum van herroeping, inclusief de leveringskosten**, binnen 14 dagen nadat we op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing tot herroeping, terug te betalen.
** Laat je de volledige bestelling retourneren? Dan krijg je het volledige bedrag van ons terug inclusief de verzendkosten. Laat je een deel van de bestelling retourneren en het totaalbedrag voldoet nog steeds aan de gratis verzending? Dan krijg je het aankoopbedrag van de door jou aangegeven artikelen terug van ons, exclusief de verzendkosten. Laat je een deel van de bestelling crediteren, waardoor het totaalbedrag niet meer aan de gratis verzending voldoet? Houd er dan rekening mee dat de verzendkosten in mindering worden gebracht op het bedrag dat wij terugbetalen.
We zullen het bedrag van jou retour terugbetalen via dezelfde betaalmethode die je oorspronkelijk voor de transactie hebt gebruikt, tenzij anders is overeengekomen. We kunnen de terugbetaling uitstellen totdat we de artikelen hebben ontvangen. De terugzending moet uiterlijk 14 dagen vanaf de dag waarop jij jouw beslissing om het contract te herroepen aan ons meedeelt, plaatsvinden. Je bent op tijd als je de artikelen retourneert voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.
14 dagen zichttermijn
Voor bestellingen die je via internet doet, geldt de Wet Kopen op Afstand. Tijdens de zichttermijn dien je zorgvuldig om te gaan met de artikelen en de verpakking. Je mag de producten bekijken, maar niet in gebruik nemen. Je dient het product slechts in die mate uit te pakken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wil behouden. Indien het product verder wordt gebruikt dan nodig is om de aard, kenmerken en werking van het product te beoordelen kunnen wij de waardevermindering aan je doorberekenen.
Wanneer jouw retourzending niet binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling aan ons wordt gemeld, wordt de overeenkomst bindend.
Vraag 4 - Hoeveel moet ik betalen voor de verzend- en retourkosten van 71workx?
De verzendkosten bij 71workx zijn in Nederland 6,95 incl. btw en 5,74 excl. btw. Hier kan je een overzicht vinden van de verschillende verzendkosten per land.
De retourkosten zijn afhankelijk van de verzendmaatschappij/ pakketpunt die je kiest waar jij je pakketje laat retourneren. Bekijk op de site of bij het pakketpunt wat de verzendkosten zijn van de desbetreffende verzendmaatschappij (voorbeelden van verzendmaatschappijen: PostNL, DHL, DPD).
Vraag 5 - Waarom moet ik betalen voor de levering en retour van mijn bestelling?
Bij 71workx geven we je de best mogelijke prijs voor een artikel. We geven duidelijk inzicht in de werkelijke kosten wanneer je een bestelling plaatst en retourneert. Zo zie je duidelijk waar je voor betaalt. Wij geloven in transparantie en vragen daarom om de werkelijke kosten van het bezorgen en retourneren van een artikel. We hopen dat dit onze klanten bewuster maakt bij het winkelen en onnodige aankopen zal voorkomen, aangezien het bewustzijn een gedeelde verantwoordelijkheid is.
Het retourproces van een artikel bevat veel stappen die voor jou niet direct zichtbaar zijn. Het omvat omgekeerde verzending, inspecteren van het item, eventueel schoonmaken of repareren, opnieuw verpakken en vervolgens weer op voorraad zetten, voordat het weer online wordt gezet om te worden gekoppeld aan een nieuwe eigenaar. Omdat het hele retourproces uit het zicht is, vergeet je gemakkelijk hoeveel handen, milieu-impact en kosten dit proces met zich meebrengt. Daarom is het ons doel om 100% van de geretourneerde artikelen weer verkoopbaar te maken.
Hoe is dit vanuit een bewust perspectief gekoppeld aan ons doel?
Retourzendingen zijn helaas nog steeds een groot probleem in de mode-industrie, waarbij jaarlijks miljoenen geretourneerde kleding wordt weggegooid of vernietigd. Dit heeft ook te maken met het feit dat het inspecteren, en indien nodig, schoonmaken en repareren van een artikel, financieel gezien doorgaans duurder is dan het weggooien van producten. Bij 71workx willen we dit voorkomen door een retourzending met alle zorg te behandelen om ervoor te zorgen dat elk item krijgt wat het verdient om het nog een kans te geven op ons platform en een geschikte eigenaar te vinden.
Samen kunnen we ervoor zorgen dat alle kleding wordt gedragen, evenals de artikelen die je retourneert.
Vraag 6 - Waar kan ik een retourformulier vinden?
Download hier je retourformulier. Download hier een Engelstalig retourformulier. Vul het retourformulier in en stuur het hier op de mail naar [email protected] Wacht op een akkoord vanuit onze klantenservice en volg de verdere retourstappen onder de vraag 'Hoe retourneer of ruil ik mijn artikel?'.
Vraag 7 - Kan ik mijn artikel(en) ruilen?
Als je je artikel wilt ruilen voor een andere kleur of maat, stuur dan je ongewenste artikel(en) terug en volg onze retourstappen onder de vraag 'Hoe retourneer of ruil ik mijn artikel?'. Tip: snelste optie en verzekerd van je product, plaats een nieuwe bestelling we storten het bedrag van de retour binnen 14 dagen na ontbinding terug.
De klant is verantwoordelijk voor de kosten die gemaakt moeten worden voor het ruilen van een artikel. Als je je hele bestelling retourneert, betalen we ook de verzendkosten terug.
Klik hier voor meer informatie over het verzenden en leveren van je retour en hier voor meer informatie over de terugbetaling.
Vraag 8 - Wat is mijn retourstatus?
Je kunt de status van je retour checken via de track & trace van jouw retourzending. Zodra wij jouw zending ontvangen en gecontroleerd hebben (kan 5 werkdagen duren), ontvang je een mail. Gaat het om een credit? Dan ontvang je een mail van ons met daarin de creditfactuur. Gaat het om een ruil? Dan nemen we hierover contact met je op via de mail. Als je pakketje voldoet aan alle retourvoorwaarden, ontvang je het nieuw artikel binnen 2 tot 8 werkdagen, na ontvangst van jou retour in ons filiaal, weer terug in huis. Hiervoor betaal je geen verzendkosten, deze krijg je van 71workx! Let op: De kosten van de retourzending zijn voor uw rekening.
Vraag 9 - Mijn bestelling kan niet geleverd worden, wanneer wordt het geld teruggestort op mijn rekening?
Na het plaatsen van een bestelling, kan het soms helaas voorkomen dat een item niet meer beschikbaar is. Dit kan gebeuren doordat je hetzelfde item tegelijkertijd met een andere klant hebt besteld, onze excuses voor het ongemak.
Wanneer dit het geval is, ontvang je van ons hierover een e-mail. Na het ontvangen van deze e-mail, staat het bedrag binnen 1 tot 3 werkdagen weer op jouw rekening. Mocht je geen e-mail hebben ontvangen, neem dan hier contact op met onze klantenservice.
Vraag 10 - Kan ik mijn retourzending nog annuleren of wijzigen?
Retour aangemeld, maar wil je de producten toch houden? Je hoeft dan niets te doen! Zolang jij je retourzending nog niet naar ons hebt opgestuurd en wij niks ontvangen hebben, kan er ook niks geretourneerd worden of gecrediteerd. Wil je iets wijzigen aan je retourzending? Onze klantenservice helpt je graag verder.
Niet gevonden waar je naar opzoek was? Stuur ons een mailtje met je vraag naar [email protected].