Verzenden & Leveren
Vraag 1 - Waarom moet ik betalen voor de levering en retour van mijn bestelling?
Bij 71workx geven we je de best mogelijke prijs voor een artikel. We geven duidelijk inzicht in de werkelijke kosten wanneer je een bestelling plaatst en retourneert. Zo zie je duidelijk waar je voor betaalt. Wij geloven in transparantie en vragen daarom om de werkelijke kosten van het bezorgen en retourneren van een artikel. We hopen dat dit onze klanten bewuster maakt bij het winkelen en onnodige aankopen zal voorkomen, aangezien het bewustzijn een gedeelde verantwoordelijkheid is.
Het retourproces van een artikel bevat veel stappen die voor jou niet direct zichtbaar zijn. Het omvat omgekeerde verzending, inspecteren van het item, eventueel schoonmaken of repareren, opnieuw verpakken en vervolgens weer op voorraad zetten, voordat het weer online wordt gezet om te worden gekoppeld aan een nieuwe eigenaar. Omdat het hele retourproces uit het zicht is, vergeet je gemakkelijk hoeveel handen, milieu-impact en kosten dit proces met zich meebrengt. Daarom is het ons doel om 100% van de geretourneerde artikelen weer verkoopbaar te maken.
Hoe is dit vanuit een bewust perspectief gekoppeld aan ons doel?
Retourzendingen zijn helaas nog steeds een groot probleem in de mode-industrie, waarbij jaarlijks miljoenen geretourneerde kleding wordt weggegooid of vernietigd. Dit heeft ook te maken met het feit dat het inspecteren, en indien nodig, schoonmaken en repareren van een artikel, financieel gezien doorgaans duurder is dan het weggooien van producten. Bij 71workx willen we dit voorkomen door een retourzending met alle zorg te behandelen om ervoor te zorgen dat elk item krijgt wat het verdient om het nog een kans te geven op ons platform en een geschikte eigenaar te vinden.
Samen kunnen we ervoor zorgen dat alle kleding wordt gedragen, evenals de artikelen die je retourneert.
Vraag 2 - Hoeveel moet ik betalen voor de verzend- en retourkosten van 71workx?
De verzendkosten bij 71workx zijn in Nederland 6,89 incl. btw en 5,69 excl. btw. Hier kan je een overzicht vinden van de verschillende verzendkosten per land.
De retourkosten zijn afhankelijk van de verzendmaatschappij/ pakketpunt die je kiest waar jij je pakketje laat retourneren. Bekijk op de site of bij het pakketpunt wat de verzendkosten zijn van de desbetreffende verzendmaatschappij (voorbeelden van verzendmaatschappijen: PostNL, DHL, DPD).
Vraag 3 - Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
Wij doen ons best om jouw bestelling binnen 2 tot 8 werkdagen te bezorgen (met uitzondering van feestdagen). De bezorging zal plaatsvinden via DPD.
Meteen nadat jouw bestelling is afgerond, ontvang je een e-mail met een orderbevestiging (geen mail? Bekijk ook je ongewenst mailbox). Op het moment dat jouw bestelling wordt overgedragen aan de bezorgdienst, ontvang je een e-mail met een link naar de track & trace code. Voordat je de track & trace in je mailbox krijgt kunnen er een aantal dagen tussen zitten, dit is merk verschillend. Er zitten namelijk artikelen tussen die geleverd worden rechtstreeks uit de voorraad van de desbetreffende merken. Vaak als je de track & trace binnen hebt wordt het de volgende dag (uiterlijk de dag erna) bij je aangeboden.
We willen je vragen om er rekening mee te houden dat het tot 24 uur kan duren, na ontvangst van de track & trace code, voordat deze code te traceren is.
Vraag 4 - Wat zijn de bezorgopties bij 71workx?
Wij verzenden onze pakketten via DPD, PostNL, DHL, GLS en UPS.
Vraag 5 - Wat moet ik doen als ik niet thuis ben of mijn pakket gemist heb?
Ben je niet thuis om je bestelling in ontvangst te nemen en is bezorging bij jouw buren ook niet mogelijk? Of heb jij al je pakketje gemist? Bekijk hieronder bij de desbetreffende bezorgoptie wat je moet doen.
DPD: DPD bezorgt je pakket na de eerste bezorgpoging bij de dichtstbijzijnde Pick-up Parcelshop. Met ruim 850 Pick-up parcelshops in Nederland, is er altijd een bij je in de buurt. Op het niet-thuis-bericht, dat door de chauffeur voor je is achtergelaten, lees je waar je jouw pakket kunt ophalen. Je vindt hier een parcelshop bij jou in de buurt en meer info over wat je moet doen.
PostNL: Niemand thuis? Dan geeft PostNL je pakket af bij de buren. Of bij een PostNL-punt in de buurt, je vindt hier een punt bij jou in de buurt. Natuurlijk laat PostNL een kaartje voor je achter met een ‘niet-thuiscode’. Met deze code kun je op track & trace zien waar je je pakket kunt ophalen, bekijk je track & trace hier. Bezorgtijd aanpassen? Lees hier hoe het moet. Goed om te weten: PostNL bewaart je pakket een week op de PostNL-punt. Daarna brengen ze het terug naar de afzender.
DHL: Heb jij de bezorger gemist? Dan laat DHL een gele kaart achter op je deurmat, plus een mailtje in je inbox. Zo kun je snel een nieuwe bezorgafspraak maken. Via de DHL-app kan je laten weten waar DHL moet bezorgen: bij een DHL punt, een veilige plek rond je huis, je buren of opnieuw thuis. Wijzigen doe je op dezelfde dag. Als je vooraf al weet dat je het niet gaat redden, kan je dit in de DHL-app makkelijk wijzigen. Lees hier meer info over wat je kunt doen.
GLS: GLS vraagt een van de buren of ze het pakket kunnen aannemen. Als geen van de buren het pakket kan aannemen, neemt GLS het mee terug naar haar depot. Het is voor de bezorger niet mogelijk om een tweede bezorgpoging op dezelfde dag te doen. De bezorger laat een “Niet Thuis Bericht” achter met belangrijke informatie, zoals de naam van de buren of hoe je online een nieuwe bezorgpoging kunt doorgeven. Als je e-mailadres bekend is, stuurt GLS tevens een e-mailnotificatie. Je vindt hier meer informatie.
UPS: Pakketje gemist? De chauffeur heeft een UPS InfoNotice achtergelaten omdat diens eerste poging om jouw pakket af te leveren of op te halen niet succesvol was. Deze InfoNotice heb je nodig om de levering van je pakketje opnieuw in te plannen, lees hier hoe je dat doet.
Vraag 6 - Mijn pakket is niet geleverd, wat moet ik nu doen?
Helaas kan jouw bestelling vertraging oplopen. Daarom adviseren wij om eerst de track & trace code te controleren. Deze code geeft aan op welk tijdstip de bestelling geleverd zal worden. Wij willen je vragen er rekening mee te houden dat het tot 48 uur kan duren, na ontvangst van de track & trace code, voordat je deze code kunt traceren.
Als de track & trace code nog steeds niet werkt voor de geschatte dag van levering, neem dan hier contact op met onze klantenservice.
Vraag 7 - Ik heb een verkeerd item ontvangen. Wat kan ik doen?
Het spijt ons dat je het verkeerde item van ons hebt ontvangen. Om je verder te helpen, raden wij je aan hier contact op te nemen met onze klantenservice. Zij helpen je graag verder. We willen je vragen de volgende informatie te vermelden in jouw verzoek: Jouw bestelnummer, het artikel nummer of naam van het bestelde item en een artikel nummer of naam van het verkeerde item. We zullen dit keurig oplossen.
Vraag 8 - Mijn bestelling is incompleet. Wat nu?
Geen zorgen, neem hier contact op met onze klantenservice. We gaan er hoe dan ook voor zorgen dat het product alsnog naar je toekomt.
Niet gevonden waar je naar opzoek was? Stuur ons een mailtje met je vraag naar [email protected].