Verzenden & Leveren

Levering & Levertijd

Als u op werkdagen voor 15:00* uur besteld, wordt de bestelling in ca. 5-10 werkdagen aan u geleverd (in het hoogseizoen 8-10 werkdagen). Wij zijn weliswaar meestal sneller, maar op sommige factoren hebben wij geen invloed, bv. leveringsproblemen van de leveranciers of bij de bezorging. 

Onze levertijd van ca. 5-10 werkdagen is slechts een indicatie. Voor een nauwkeuriger levertijd kunt u bij elk product onder het kopje “Levertijd” zien wat de levertijd van het betreffende product is. In de meeste gevallen wordt de bestelling de dag na verzending bij u thuisbezorgd. Besteld u een product in het weekend, dan geldt de levertijd vanaf de eerstvolgende werkdag.

Om een goede continuïteit in de verzendingen te kunnen waarborgen, werkt 71WorkX met meerdere gerenommeerde vervoerders. 71WorkX verstuurt alle pakketten via oa. PostNL, DPD of DHL post. De pakketdiensten halen ’s avonds bij 71WorkX.com de pakketten op en leveren ze standaard de volgende dag bij je af. Je ontvangt van ons een e-mail met daarin een Track & Trace link waarmee je kan zien waar je pakket op dat moment is.

Tijdens het bestelproces krijgt u voor u naar de ‘kassa’ gaat de optie 'Schat de Verzendkosten’, door het invoeren van de bestemming krijgt u een prijsopgave van de verzendkosten. In de meeste gevallen is dit € 6,58 incl. btw. Bij 71WorkX.com betaalt u bij besteding vanaf € 90,75 incl. btw geen verzendkosten

Waarom niet gratis verzenden? 

Dit is heel eenvoudig: De kosten die gemaakt worden voor het verzenden (de vervoerders bezorgen helaas niet gratis), moeten op de een of andere manier betaald worden. De meeste webwinkels berekenen deze kosten door in de verkoopprijs van hun producten.

Wij kunnen onze producten ook best duurder maken en daarmee doen alsof we geen verzendkosten berekenen, zoals meestal gebeurt bij andere webwinkels. 
71WorkX kiest echter liever voor transparantie omdat wij het oneerlijk vinden, om klanten die meer producten tegelijk bestellen, dubbele verzendkosten te laten betalen.  

Niet thuis?

DPD: Bent u niet thuis om uw bestelling in ontvangst te nemen en is bezorging bij uw buren ook niet mogelijk? Dan doet DPD haar uiterste best om het pakket toch zo snel mogelijk bij u te bezorgen.

DPD bezorgt uw pakket na de eerste bezorgpoging bij de dichtstbijzijnde Pickup Parcelshop. Met ruim 1500 Pickup parcelshops in de Benelux, is er altijd een bij u in de buurt. Op het niet-thuis-bericht, dat door de chauffeur voor u is achtergelaten, leest u waar u uw pakket kunt ophalen.

PostNL: Niet thuis bij eerste bezorgpoging. Dan probeert de bezorger uw pakket af te geven bij de buren (alleen met toestemming van de afzender). Lukt dit niet, dan laat de bezorger een kaartje met een ‘niet-thuiscode’ bij u achter. Met deze code kunt u een nieuw bezorgmoment kiezen. Dit kan tot 22.00 uur. Als u niets doet, komen we op de volgende bezorgdag (maandag t/m zaterdag) nog een keer bij u langs.

Niet thuis bij tweede bezorgpoging. Ook dan laat de bezorger een kaartje bij u achter. Hierop staat waar u uw pakket kunt ophalen. Deze informatie vindt u ook in Track & Trace en in de PostNL-app.

DHL: Bent u niet thuis op het moment dat de bezorger van DHL voor de deur staat? Dan biedt DHL uw pakket aan bij de buren. De bezorger laat een kaart achter in je brievenbus met daarop het adres waar je pakket is afgeleverd. Als ook de buren niet opendoen, dan laten we een bezorgcode achter op de "bezorger-gemist-kaart". Hiermee kiest u online zelf waar en wanneer we uw pakket gratis opnieuw bezorgen, bijvoorbeeld de volgende dag bij een DHL ServicePoint.  

GLS: GLS vraagt een van de buren of ze het pakket kunnen aannemen. Als geen van de buren het pakket kan aannemen, neemt GLS het mee terug naar haar depot. In beide gevallen laat de bezorger een zogeheten “Niet Thuis Bericht” achter met belangrijke informatie, zoals de naam van de buren of informatie over de afleveropties. 

Op het Niet Thuis Bericht staat een "Niet Thuis Code". Met deze code of met het pakketnummer en de postcode kun je het pakket online volgen. De Niet Thuis Code is met name belangrijk als GLS het pakket naar het depot heeft teruggebracht. U kunt online, met het nummer en de postcode, zelf bepalen wat de volgende stap is.

UPS: Als u een pakket verwacht, maar de eerste afleverpoging gemist hebt, heeft u enkele mogelijkheden.

De UPS InfoNotice® laat u weten dat we het hebben geprobeerd, maar uw pakket niet konden afleveren.

Door middel van uw UPS InfoNotice kunt u de levering van uw pakket opnieuw organiseren. Log gewoon in op ups.com en voer in het Trackingveld uw UPS InfoNotice-nummer in op de startpagina of de trackingpagina van ups.com.

Via deze beide opties kunt u een van de volgende diensten aanvragen:

  • Mijn pakket afhalen op een UPS-locatie: Laat uw pakket afgeven op een UPS-locatie, zoals een UPS Access Point-locatie of een UPS klantencenter.
  • Mijn pakket op een ander adres afleveren: Laat uw pakket op een ander adres afleveren, wanneer u niet thuis zult zijn.
  • Mijn pakket op een andere dag afleveren: Laat uw pakket op een andere dag afleveren.

U kunt er ook voor kiezen dat UPS nog een afleverpoging onderneemt - dit zullen zij maximaal drie keer doen. Na de derde afleverpoging wordt uw pakket teruggestuurd naar de afzender.

Wij leveren wereldwijd

U bent niet woonachtig in Nederland of Belgie en wilt u een bestelling plaatsen in onze webwinkel? Kies uw land van residentie tijdens het aanmaken van een account, of tijdens het bestelproces. Houd rekening met een gemiddelde levertijd van ca. 8 tot 12 werkdagen. Bestellingen boven de € 329,75,= excl. VAT (€ 399,= incl. VAT) die afgeleverd moeten worden in het buitenland, worden gratis verzonden. Staat uw land er niet bij? Neem dan contact met ons op om te informeren naar de verzendkosten. U krijgt van ons een vrijblijvende begroting.

Verzending naar een ander adres

U kunt er voor kiezen de bestelling bij iemand anders te laten bezorgen. Tijdens het bestelproces vult u dan een alternatief afleveradres in. U kunt de bestelling bijvoorbeeld op uw werk laten leveren, of aan iemand anders voor wie de bestelling bestemd is.

Verzendtarieven

 

0-10 kg excl. BTW

incl. BTW

10-20 kg excl. BTW

incl. BTW

10-30 kg excl. BTW

incl. BTW
Nederland  €                5,74  €   6,95  €                  9,05  € 10,95  €                10,95  € 13,25
Zone 1  €              10,75  € 13,00  €                14,75  € 17,85    X 
Zone 2  €              19,75  € 23,90  €                23,75  € 28,74    X 
Zone 3  €              31,00  € 37,51  €                41,65  € 50,40    X 

 

Zone 1  
België, Denemarken (excl. Faröer Eilanden & Groenland), Duitsland, Frankrijk incl. Corsica & Monaco), Luxemburg, Oostenrijk, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk (excl. Gibraltar & Kanaaleilanden) 

Zone 2

Bulgarije, Estland, Finland, Ierland, Italie (excl. San Marino), Kroatië, Letland, Litouwen, Polen, Portugal (incl. Azoren en Madeira), Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje (incl. Balearen excl. Canarische Eilanden), Zweden

Zone 3

Andorra, Bosnië, Cyprus, Griekenland, Hongarijë, Malta, Noorwegen, San Marino, Servië, Belarus, Zwitserland, IJsland, Faröer Eilanden, Gibraltar, Guernsey, Jersey 

* De betaling dient ontvangen te zijn op onze bankrekening. Betalingen via iDeal en Visa/Creditcard en PayPal zijn direct zichtbaar voor ons. Bij een overschrijving kan dit één of meerdere dagen duren.